מבצע ׳קמחא דפסחא׳ הגדול ביותר באלעד יוצא לדרך

ביוזמת והובלת ראש העיר הרב יהודה בוטבול וקרן רכניץ, הלילה הגיעו עשרות משאיות למרכז הלוגיסטי הענק בעיר לפרוק טונות של סחורה. עשרות מתנדבים מארגנים כעת את אלפי המארזים.

ביוזמת והובלת ראש העיר יהודה בוטבול וקרן רכניץ, הלילה הגיעו עשרות משאיות למרכז הלוגיסטי הענק בעיר לפרוק טונות של סחורה. עשרות מתנדבים מארגנים כעת את אלפי המארזים.

לראשונה באלעד – כ-3,200 משפחות יקבלו סל ענק הכולל עשרות מוצרים היישר לביתן כדי שיוכלו לעשות את החג בשמחה. כזכור, על פי החלטת ראש העיר, החלוקה תתבצע בדרך כבוד לאלפי המשפחות עד פתח ביתן, ובכך יימנעו זמני המתנה ארוכים, עגמת נפש וסגירת כבישים.

“כל דקה בימים הללו, זה עוד משפחה שתחוג את פסח בשמחה, זה עוד פינה בעיר שתהיה נקיה, וכל כולי עסוק רק בהכנות לחג. האחריות מחייבת. נשלחתי הנה ללשכת ראש העירייה על ידי יו”ר תנועת ש”ס אריה דרעי לא על מנת לקבל תפקיד ולשבת ל הכסא ולקבל כבוד, אלא לקבל אחריות מלאה על כל הנעשה פה בעירנו, להיות האיש המבצע שדואג לכל משפחה באלעד, ולא משנה מה היא ספרדייה, ליטאית, חסידית או דתיה. לא תהיה משפחה שיחסר לה דבר בחג. חד משמעית. בזה אני עסוק”.

בעודנו משוחחים עם  בוטבול, הוא מקבל שיחת טלפון מאחד הנגידים הגדולים בארצות הברית שמבשר לו שהוא לוקח על עצמו אלף מנות לחג. “כל ערב אני פה מדבר עם יהודי התפוצות. כשאצלנו לילה ואצלם יום, זה מה שאני עושה, כדי לגייס תרומות על מנת שנוכל לתת מענה לתושבי עירנו, ויש הרבה מאוד בקשות לעזרה. בפסח הזה כולם יסבו בשמחה ולא יצטערו”.

על מנת להקל על התנאים לקבלת סלי מזון משובחים ומורחבים לחג, שרובן נדבת יהודי התפוצות, הוקמה ועדה מיוחדת הבודקת כל בקשה ובקשה, גם למשפחות שאין להם הנחה בארנונה, ובהתאם למצבם מאושר להם סלי המזון.

“דבר נוסף וחשוב שאני מוביל בחלוקת הקמחא דפסחא. לא עוד השפלות למקבלי הסלי מזון. לא עוד ילדים הסוחבים עם הוריהם קרטונים עם מצרכי מזון. במשמרת שלי זה לא יקרה. אף אחד לא צריך לדעת מה מצבו של האחר. מי מקבל סל מזון ומי לא. הרבה מאוד משפחות מהבושה לא ביקשו עד היום, ואני יכול לומר להם שהיום הם יכולים לפנות ולקבל”.

בוטבול מספר שלצורך שינוע אלפי סלי המזון, הוא שכר עשר משאיות שיעברו בשכונות יחד עם מאות מתנדבים שיגיעו בעצמם לבתים ויחלקו את סלי המזון. את אותם מצרכים שהם זקוקים להם לעשות את החג ברווחה. “בימים אלו הכשרנו מתחם גדול שלשם מגיעים כל המצרכי ויחד עם המתנדבים מרכיביםפ את סלי המזון, ולאחר מכן מוציאים את החבילות לבתים. בלי שאף אחד מתבזה לסחוב על גבו את המצרכים”.

“אני רוצה להודות למאות המתנדבים שהתגייסו למען המטרה החשובה הזאת, אני רואה בכך שותפות מלאה בין התושבים, כל אחד תורם את חלקו למען הזולת, וזו גאוותנו.

“אלעד העיר הראשונה שתקדם מודל חדש של עזרה למשפחות וחלוקת סלי מזון בלי להשפיל את המקבלים. ואני תפילה שלא יהיה נזקק אחד בעיר שיתבייש לבקש בגלל הבושה. זה לא יקרה. אני בע”ה מתכוון להוביל באגף הרווחה שינוי גדול שכל מי שנזקק יוכל לפנות בלי להתבייש”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן