ראש העיר בוטבול ואורן מזרחי נציג חב"ד.

הסכם דרמטי: נציג חב”ד חובר לקואליציה

חמישה ימים לפני ישיבת המועצה, ראש העיר בוטבול הצליח להרכיב קואליציה, לאחר שהצליחו לשכנע את נציג חב"ד אורן מזרחי, להצטרף לקואליציה, שעה שיחבור לנציג ויז'ניץ ובכך ברוקוביץ לא יוכרז כפורש.

חמישה ימים לפני ישיבת המועצה, ראש העיר אלעד הצליח להרכיב קואליציה, לאחר שהצליחו לשכנע את נציג חב”ד אורן מזרחי, להצטרף לקואליציה.

לאתר אלעד-280 נודע כי במהלך הימים האחרונים בוצעו מהלכים שונים מאחורי הקלעים, והם נשמרו בדיסקרטיות, אולם למרות הכל חלקם הצליחו לדלוף והביאו לפגישה מיוחדת שנערכה ביום ראשון האחרון בין השר פרוש לבין רבה של קהילת חב”ד בעיר, הרב ירוסלבסקי.

בסופו של דבר ההסכם נחתם היום (רביעי) ובכך יוכל ראש העיר בוטבול להקים קואליציה, וכבר ביום ראשון הקרוב להעביר את תקציב העירייה לשנת 2024, דבר שהיה מוטל בספק עד היום.

בכדי להבין את המהלך הפוליטי שנוצר היום, צריך להסתכל על מפת הנציגים בעיר. שס קיבלה חמישה נציגים, אגו”י בארבעה, דגל התורה בשלושה והדתיים לאומיים עם נציג אחד. לצידם יש את איציק חלה, שלפני הבחירות תמך בראש העיר, אולם לאחר מכן כשלא קיבל את שהובטח לו, הוא הוגדר כאופוזיציה.

משמעות הדבר שראש העיר היה עם שישה תומכים (שס והדתי לאומי) ואליהם הצטרף נציג אגו”י ברקוביץ, ובכך החזיק בשבעה חברי מועצה שתומכים בו.

אלא שתמיכה זו לא הייתה מספקת, מכיוון שלהעביר תקציב ולמנות סגנים נציג אגו”י לא יכול היה לתמוך, שכן אם היה עושה זאת, הייתה זו הצבעה מהותית במועצה, והוא היה מוגדר כ’פורש’ והמשמעות החוקית הייתה שלא יכול היה להתמנות לאורך הקדנציה לסגן.

משכך, באחרונה החלו באגו”י לנסות ולייצר מהלך שיעזור לנציגם, ובוודאי גם יעזור להקמת הקואליציה העירונית בעיר. לצורך כך מוטי בבצ’יק עמל בנושא יחד עם ח”כ טסלר המייצג את ויז’ניץ, והחלה בדיקה חשאית מול נציג חב”ד במועצה אורן מזרחי.

בפגישות הועלו דרישות וצרכי קהילת חב”ד, ולפי גורמים המעורים בפרטים, הובטח לחב”ד לא מעט דברים, והם שהובילו לקבל את ההכרעה להצטרף לקואליציה.

משמעות המהלך, שאגו”י יכולה להתפצל משלומי אמונים ובכך גם לא יינזק נציג ויז’ניץ והוא לא יוגדר פורש. עם זאת גורם בחב”ד הביע חשש כי לאחר המהלך והפיצול המדובר, יהיה קל יותר בעתיד להתנער מהבטחות.

כך או כך, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, ביום ראשון הקרוב תיערך ישיבת מועצה לאישור התקציב, וככל הנראה לסדר היום יוכנסו כבר בקרוב סעיפים נוספים, ובהם מינוי סגנים, ובכך תוקם רשמית הקואליציה החדשה בעיר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן