צילום: דוברות איחוד הצלה אלעד

פעוט נכווה ממים רותחים – מצבו בינוני

פעוט בן שנה וחצי נכווה ממים רותחים בביתו בעיר. הוא פונה במצב בינוני עם גוויות דרגה ב' בחזהו.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני לפעוט כבן שנה שנכווה ממים רותחים שנשפכו עליו בפלג גופו העליון בביתו באלעד. הפעוט נפגע
בחזהו עם כוויות בדרגה ב’ בחזה ופונה לבית החולים תל השומר.

יאיר פרוש, אבי שטרן ודוד אבוזמיל חובשי איחוד הצלה סיפרו: “לדברי בני המשפחה – הפעוט נכווה ממים רותחים שנשפכו עליו מהשיש במטבח. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים כשהוא סובל מכוויות בפלג גופו העליון”.

חובש הצלה משה אינדיג מדווח: “כשהגעתי למקום עם אמבולנס מד”א אותו אני מאייש, הביאו לי פעוט כבן שנה וחצי הסובל מכוויות בדרגה ב’ בחזה לאחר שנכווה ממים רותחים. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד”א, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני, ופינינו אותו במצב בינוני לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ שהמשיכה בפינוי לחדר הטראומה בבית החולים שיבא בתל השומר.”

נחמן טובול דובר איחוד הצלה און ליין מציין: “בימים האחרונים – ערב חג הפסח נרשמת עליה בכמות מקרי הכוויות (גם במהלך הגעלת כלים) בקרב ילדים, צעירים ופעוטות. מומלץ לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע אירועים דומים. כמו כן: חשוב למקם את מיחם המים או הקומקום החשמלי הרחק מהישג ידם של ילדים. מומלץ גם לוודאות שכבל החשמל המוביל לקומקום או המיחם החשמלי נמצא במיקום שאין לילדים גישה אליו”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן